12/2010

vložil: Ježek
vloženo: 12.12.2010

KRTY 10. -12.12. 2010
Konečně napadlo dosti sněhu a tak pořádám vandr. Původní termín na počátku prosince nebyl trampskou „veřejností“ přijat příznivě. Na žádost některých jsem tedy vandr o týden posunul a „původní“ termín využil k lyžovačce na Šumavě. O to více jsem se těšil na procházku zasněženými Krtskými skalami a jejich okolím. K mému překvapení se dostavil pouze jeden kamarád – Vous.
Srazili jsme se v Rakovníku a pokračovali na Krty vlakem. Ještě pro jistotu jsme klem půlnoci seběhli ze zastávky k hostinci U Krtka, co kdyby tam někdo přeci jen dorazil. Nedorazil. Navíc hospoda byla v pátek mimořádně zavřená. Vyšlápli jsme tedy směr les a brzo už hořel oheň. Něco malého jsme sezobli a hajdy do hajan. Dva dny před výpravou jsem pořídil samonafukovací karimatku „HÉÉZKY“ (rozuměj Husky). Noc byla parádní. Žádná zima od „podlahy“, prostě paráda. Kolem nás sice padaly kusy zmrzlého sněhu ze stromů, ale ve žďáráku a spacáku mi to bylo jedno. Ráno balíme a vaříme gulášek, tedy spíše jen ohříváme, neb jsem zapomněl cibuli i česnek, takže nějaké velké vyvařování se nekoná.
Hlubokým, těžkým a na povrchu přemrzlým sněhem se dereme na lomy a dále přes Štikový rybník směr Ostrovec. Cestu komplikují i padlé stromy, ale kampak na nás. Z Ostrovce jdeme na Chvojkovský mlýn a dále stoupáním do Vysoké Libyně. Tempo je poměrně slušné a tak navrhuji, abychom si udělali malou zacházku k Podbořáneckým rybníčkům a lomu za Žďárem. Vousem tato alternativa není přijata a jdeme tedy rovnou do vsi. Moc pochybuji, že bude restaurace otevřená a jestli, tak určitě až večer. Mé pochybnosti se ukázaly jako liché, neb otevřeli přesně s naším příchodem. Dáváme si svařáček, groček, čajíček s rumíčkem a znovu svařáček. Pak padáme dál, neb hospoda nemá nic k jídlu, je šest hodin a navíc venku začalo lejt. Prostě ideální čas k odchodu. Musíme jít po silnici k motorestu Sv. Hubert a odtud se chystáme na kemp BAJA. V motorestu se stavujeme na další svařáček, neb na silnici to pěkně ledově fouká. Pak už jdeme do lesa. Varianta s přespáním na kempu padá, protože Vous musí stihnout nedělní vlak v 10:15. Jdeme tedy na „staré a osvědčené“ místo, kde jsem letos v únoru trávil poslední noc s Oldou. Pršet přestalo, mírně se oteplilo a vše vypadá dobře. Opět hoří oheň a klobáska se opéká. Uléháme a Sv. Petr spouští své noční představení. Liják, sněžení, sníh s deštěm, déšť se sněhem a to vše dokola celou noc. Ráno v 07:00 zvoní „budík“ tedy mobil. Je třeba vstát. Moc se mi ven ze suchého a teplého pelíšku nechce, ale co dělat. Myšlenku na teplé fazole se slaninou opouštím hned, jak se podívám na ohniště. Dřevo, co bylo včera mokré, je nacucané a lehce omrzlé. Takže slaninka za studena a chléb. Balíme a jdeme na poslední etapu. Čeká nás úsek lesem, kde řádili partyzáni – všude zátarasy ze stromů a pak dlouhý přechod přes pláň do Kralovic. Stíháme to výborně. Na kraji města ukazuji cestu k nádraží a loučím se s Vousem. Domů se šourám po ledem pokrytých ulicích a téměř u baráku si málem lámu hnáty. Zlatej hlubokej sníh. Tak zase někdy… AHOJ!

... poslední večeře (tedy páteční(
nocleh u Krt
snad to bude hořet - klobáska určitě
a ráno raníčko
zase guláš
krtský lom
někoho krásy přírody uspávají
Štikáč
a zase Štikáč, dokonce vykouklo i sluníčko
velké prádlo u vodárny (Vysoká Libyně)
hergot, došla mi barva ve foťáku